Only time will tell

Man hinner mycket om dagarna bara man vill.
Jag gick upp vid tio, tog en dusch, snodde allt jag kunde hitta i mammas badrumsskåp,
tittade på reprisen av Bonde söker fru (varför hamnar jag alltid där? Jag hatar Bonde söker fru),
lagade min manchesterkjol och mina knäbyxor med svart sytråd för att jag inte hittade bättre,
letade efter tröja, först i mammas garderob, sedan i Joakims, hittade världshistoriens snyggaste stickade orangea tröja. Jag snodde den av honom.
Sedan tog jag tåget till Haninge, för att träffa min läkare.
Min läkare kände inte igen mig. Hon kom inte ihåg mitt namn. Jag blev irriterad.
Iallafall, jag sa att allt var bra, hon försökte få igång ett samtal, jag vill inte ha igång ett samtal, särskilt inte när hon säger så dumma saker som "Då får du läsa mycket" när hon minns att jag praktiserar på bibliotek. Det finns något som kallas arbetsuppgifter för dem som har missat det. "Nja, inte så mycket direkt" svarar jag så undvikande jag kan, för att hon inte ska nappa vidare. "Inte så mycket som du trodde kanske" fortsätter hon. Jovisst, anta att alla har sammaförväntingar som du. Grattis. Jag hade bråttom därifrån.
Vi åkte till Haninge centrum för att köpa kuvert och gå på apoteket.
Vi hamnade i klädbutikerna.
Bara för att jag sa att jag inte alls tycker om Lindex, att det känns alldeles för tantigt för mig, hittade jag ett linne där, som mamma köpte till mig, trots att hon inte ska köpa kläder till mig.
Sedan satt vi på McDonald's och åt torra kycklingburgare när Micke ringde och sa att han inte fick igång bilen.
Den stora bilen har varit på reparation i nästan två veckor. Vi fick tillbaka den igår. Den gick sönder idag.
Vi fick bogsera den stora bilen hem igen, Roffe hjälpte oss sista biten med jeepen.
Det blir nog bra med det också.
Jag pratade med Anton på msn, och berättade för honom att jag inte kunde se Sjätte sinnet i min dator för att ljudet inte funkade. Så klart fixade han det på no time genom att säga åt mig att ladda ner ett program, nu funkar allt utmärkt. Då vet jag vad jag ska göra imorgon kväll. Resten av tiden satt vi och listade de snyggaste skådisarna.
För min del blev det Bryce Dallas Howard (från The Village för er som är intresserade, hon är underbar) och Tobey Maguire, fast det fick inte jag säga för Anton, så då ändrade jag mig till Roman Polanski.
Anton var lite mer originel och sa Scarlett Johansson och Brad Pitt. Jag förstår inte Brad Pitt. Han är jättetråkig.
Ikväll ska jag se Fröken Sverige, det blir min fjärde film med Alexandra Dahlström, sedan är det bara kortfilmen kvar och jag har sett alla. Det känns bra. Jag tycker mycket om henne.
Funderar på att gå till biblioteket imorgon. Får se hur jag känner mig när jag vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback