Give me a fucking break

Det är inte ofta jag får lust att säga att jag älskar Robert Rodriguez.
Men varje gång efter att jag har sett The Faculty så måste jag säga det,
och det har jag gjort nu,
Jag älskar Robert Rodriguez.
Jag tror att The Faculty är ungefär det mest flummiga man kan hitta,
det är en film som man antingen kan hata eller älska, inget mitt emellan,
och jag älskar den,
trots att den är så starkt förknippad med mellanstadiet,
trots att den inleds med The Offsprings' låt The kids aren't all right.
Av alla filmer jag har sett i mitt liv,
så måste ändå scenen när Elijah Wood sitter hemma hos Josh Hartnet och knarkar hemmagjort heroin av koffeintabletter, hamna på min top 10. Jag ska fila mer på den listan.
Man blir ganska sugen på att testa droger när man ser den här filmen,
men med tanke på mitt fysiska tillstånd tidigare den här veckan,
så vill jag inte riskera några biverkningar,
jag vill bara må bättre.
Imorgon kanske jag tar mig hemifrån,
även om mamma säger att jag antagligen kommer må dåligt några dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback