Ska vi träffas på Kulturhuset och ta hand om varandra?

Okej,
jag har klagat jättemycket på Anders idag,
för att han inte pratat med mig,
för att han inte ens hade sett filmen han lånade av mig.
Jag känner mig som en trettonåring som är kär i en sextonåring i smyg och blir helt nedbruten om killen inte kollar åt hennes håll på hela dagen, fast att hon vet att han inte bryr sig ett skit om henne.
Julia citerade Rocky för mig idag, en seriestripp som gick ut på att Rocky kände det som att han bara praoat som vuxen i tre år, efter att ha blivit sparkad och vräkt och nu bodde hemma hos föräldrarna igen.
Så är jag.
Så är man kanske till mans.
Men egentligen har jag haft en bra dag, jag menar, mycket att göra, det var till och med lätt att gå upp i morse.
Och sedan fick jag träffa Julia, vilket alltid är terapi, fast att vi stod och skrek åt varandra (nästan) inne i en skobutik för att jag vägrade henne att köpa de fulaste skorna i hela världen.
Jag köpte ett par torgvantar iallafall, orangea såklart, som jag kan ha på mig inne så att handlederna inte går sönder.
Medan jag satt på pendeltåget och min mp3 la av, som den börjat göra på senare tid, jag tror inte att batteriet mår så bra, så tänkte jag att när jag kommer hem ska jag lyssna på en massa bra musik, men jag minns inte vilken musik jag tänke på, jag hittar ingenting bra på hela hårddisken. Jag hatar det. Det slutar väl med att jag laddar ner en Marilyn Manson-skiva...
Jag borde ringa Sarah, men det känns jobbigt att ringa till henne, för jag vet inte vad jag ska säga, samma känsla som ibland när jag tänker att jag vill ringa till Anton, men i det fallet är det nog en bra känsla, annars skulle jag ringa till Anton exakt hela tiden.

Jag hoppas att de tar hand om varandra.

(Idag var jag ute och gick med Mio, runt kvarteret, och det snöade på riktigt och jag älskar älskar älskar snö, och Mio ville äta alla snöflingor, och November är den bästa månaden på hela året)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback