Att betala tillbaka vad man är skyldig.

Reflektion.
Jag lyssnar på Motion city soundtrack, förra skivan Commit this to memory.
En av mina favoritlåtar från den skivan heter LG Fuad, och startar med meningen
"Let's get fucked up and die".
Han sjunger om socialt självmord, och det är en sådan här låt jag saknar på nya skivan.
Närmare slutet av LG Fuad sjunger Justin
"If I could ever repay you I would,
but I am hard up for cash and my memory lacks
"
Jag älskar den meningen.
I början av 2006 började jag lyssna på The Ark på riktigt, det var ungefär när de släppte sin första singel från då nya plattan The state of the Ark, och jag laddade ner och lånade hem och lyssnade väldigt mycket, på både The state och In lust we trust.
The state of the Ark blev inte så hyllad, om jag minns rätt, kanske den gjorde några fans besvikna, men jag gillade den, och gillar den nog fortfarande, även om jag inte lyssnar på The Ark särskilt mycket längre.
Sista låten på den skivan heter No end, den är väldigt mysig, fick mig ofta att må dåligt på den tiden,
och några av raderna i första versen lyder
"I can pay for you, that's the least I can do
You can pay me back in kisses when the month is through
"
När jag lyssnar på LG Fuad brukar jag tänka på den meningen,
jag tycker att det är intressant att sätta dem i kontrast till varandra. Jag vet inte riktigt varför.
Två aspekter på samma problem?
Eller motsatser?
Jag undrar vad det är för typ av återbetalning Justin ska göra, om det ens handlar om pengar.
Den känns nästan som den här konversationen som finns på tjuvlyssnat.se:

Kille ~25: Ja, alltså, jag har gått en friskvårdsmassör-utbildning.
Tjej ~25: Jaha, shit vad intressant! Vad tar du för en massage?
Killen: För bekanta - 150 spänn.
Tjejen: Jaha, det var billigt. Men det är ju mycket roligare om man kan göra gentjänster istället.
Killen: Eeeh ja...? eller jaha...?
Tjejen (kollar honom djupt i ögonen): Ja du vet, i natura...
Killen (ser livrädd ut): hrmm....(lång tystnad)..... du kanske kan baka kanelbullar?!

Anton är skyldig mig 24 spänn. Han kanske kan få betala tillbaka i kramar istället. Eller möjligtvis kanelbullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback