Limelight

Egentligen tycker jag inte om att göra sådant här i min blogg, som tjänar ett annat syfte än det jag tolkar den här uppgiften som, och dessutom kommer det inte bli särskilt spännande att läsa om, inga avslöjanden att tala om.
Jag säger som R.Kelly:
Now, usually I don't do this but, uh go ahead and break 'em off with a...ja, det gick inte att citera längre, och jag vet inte vad jag ska kalla det...


Jag blev utmanad av: Erica
Uppdrag: Lite här och där samlar man på sig delar från låtar och texter som man fastnar för.
Vilka är dina och vartifrån kommer dem?
Och vartifrån kommer dina användarnamn?

Utmana: De du vill utmana (Glöm inte att meddela dem)

Jag har fastnat för allt för många citat genom mitt liv att jag inte ens kommer göra ett axplock. Jag hoppar direkt till punkt två.

Mina användarnamn:
Fallen from the ceiling (Helgon)
Give me the rain (bilddagboken, MySpace)
I walk on the wire (lastfm)
The Whispering (diverse)

De tre översta är mer eller mindre Counting crows-citat.
Fallen from the ceiling kommer från Recovering a satellite (truelove),
Give me the rain är en liveskiva som egentligen heter Gimme the rain, men det låter inte bra,
I walk on the wire är väl en liten omskrivning, minns inte riktigt om det är från Round here eller någon annan låt.
Jag har inte gjort så här som någon markering av hur mycket jag gillar Counting crows, utan mer för att Adam Duritz är en av världens bästa låtskrivare och helt enkelt är väldigt tacksam att citera ifrån.
The Whispering döpte jag mig till för första gången för väldigt länge sedan, medan jag fortfarande gick i mellanstadiet, och det är ett namn på en häst i Jägerso. Whispering heter den, och är svart och var min favorit när jag och Sarah spelade hemma hos hennes mormor och morfar på mornarna innan skapardagarna. Underbara dagar.

Mina blogg-namn kommer från låtar också, så klart, min huvudsakliga blogg, i vilken det här inlägget är postat, är namngiven efter en textrad i Blink 182's Here's your letter, medan min andra blogg, där jag postar annan form av text, som finns att hitta om du trycker på mitt namn under min bild här, är ett citat ur en Natascha Beddingfield-låt, minns inte ens vilken av dem, These words eller Unwritten.
De passar bra in i sina respektive sammanhang. Att skriva blogg, en form av dagbok, är som att tala med taket. Inte alls meningslöst eller så, utan man får ur sig allting utan att behöva se någon annans reaktion. Befriande.
Nothing I write is ever good enough, Natascha-citatet, behöver nog inte ens förklaras.
Undertiteln på den här bloggen - The way that I don't love you, the way that I don't love myself, är ett Martha Wainwright-citat, och går säkert att tolka på många sätt, jag minns att när jag valde det citatet som undertitel, tycker jag att det passade utmärkt, nu är jag inte riktigt lika säker på hur jag tänkte. Kanske på något sätt gör klart för läsarna redan från början att, för att citera Poul Krebs, det här är ingen kärlekssång.
This is the naked truth.
Veckans ord, som jag fick av Birgitta på behandlingen i torsdags, är för övrigt ärlighet.

Jag utmanar ingen, men man får naturligtvis känna sig utmanad om man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback