Ranking the stars.

Det finns bra tv-kanaler, och det finns helt usla tv-kanaler.
Och sedan finns det tv-kanaler som man inte riktigt vet vad man ska tycka om.
Kanal 5 tillhör den senare kategorin.
Visserligen tittar jag bara på Kanal 5 på måndagar och torsdagar, Filip & Fredrik-dagar,
men just den sanningen att jag faktiskt nyttjar den, är skäl nog till att jag inte kan kalla den usel.
I söndags kom jag hem från Dalarna och var jättetrött, för det blir jag av att resa, även om det bara handlar om att sitta på ett tåg i tre timmar.
Jag kom hem och var jättetrött, och orkade inte göra någonting, så jag gjorde ingenting tills jag hamnade framför Bingolotto. Bingolotto är ett program med klass. Inte minst för att Rickard är så rolig i sin roll som programledare, för man förstår inte riktigt om han verkligen gillar det han gör, eller om han faktiskt gör narr av sin egen plats i media-Sverige. Dessutom tycker jag om att Clabbe sitter och spelar gamla Beatles-låtar, som jag minns att jag lyssnade på när jag började tycka om gammal musik.
Det finns en dålig sak med Bingolotto. Eller en dålig sak med tv 4. Eller många dåliga saker med tv 4, men att Bingolotto avbryts av en nyhetssändning är en av de sämre sakerna med tv 4.
Nyheter är bra, men inte mitt i Bingolotto, och inte mitt i söndagsfilmen.
Så, när klockan slog nyhetssändning, tänkte jag inte försöka vara intresserad, istället zappade jag över till Kanal 5. Och vilken tur jag har, ett program har precis börjat, någon slags talkshow kanske? Ranking the stars, låter som om det är ännu ett kändisbesatt program. Vem bryr sig egentligen? Men okej, lite Hollywood, vad gör det. Det är söndag.
Hollywood, det var så jag tänkte. Men plötsligt får jag se Andreas Lundstedt i rutan. Han förstärker verkligen sin image till max i det här programmet. Han berättar för mig att han snart ska släppa in Sveriges hetaste kändisar.
In kommer: Anna Book. Hanna Hedlund. Och den där andra Hanna som jag glömt efternamnet på, vem fan vet vem hon är? Sveriges största stjärnor! Herregud. Sanna Bråding räddar mig lite grann. Jag gillar henne. Snart förstår jag också vad programmet går ut på. De har fått två frågeställningar, den första är "Vem är den största divan?", och sedan ska Sveriges största stjärnor ranka varandra, där i tv-rutan, from first to last. Är Hannah Graaf eller Anna Book den största divan i rummet?
Ett antal män, jag vet inte vilka män, vet inte hur många män, vet inte hurdana män, har fått samma uppgift, och den av tjejerna i tv-studion som rankar mest likt männen, har...vunnit?
VEM KOM PÅ DEN HÄR PROGRAMIDÉN?
Eller, viktigare är kanske, vem fan tyckte att det lät bra och lät genomföra alltsammans?
Jag fortsätter titta ändå, för nyheterna är inte slut än.
Malin Berghagen är den som först får gå upp till Andreas och presentera sin lista.
Ödmjuk, beskriver hon sig själv. Och resten av tiden jag orkar hänga kvar i programmet, går i stort sett ut på, att man ska presentera sin lista, och samtidigt ursäkta ordningen. "Egentligen tycker jag att det här är något positivt, så Anna..." "Att tycka att man är en stor stjärna, när man är så stor som hon, det är bara naturligt..."
Jag byter kanal. I tv 4 delar Rickard ut en bil.
Har jag någonsin hånat tv 4? Har jag någonsin skrattat åt programidén Bonde söker fru? Har jag någon gång sagt att tv4 är en värdelös kanal? Jag ångrar mig! Det ska jag aldrig mer göra, aldrig mer.
Kanal 5 har nått botten.
Ranking the stars är rankad på första plats på min lista Sämsta program genom alla tider. Och här finns inga ursäkter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback