Where to spend my holiday

Jag står inför ett val.
Det är inget dramatiskt val,
inte som i Riding the bullet,
ska jag eller ska min mamma dö.
Valet handlar om lovet.
Bagatell kan tyckas.
Men det känns så otroligt jobbigt.
Jag har två tydliga alternativ.
Ett: åka iväg till Danmark, underbara land, och finna inspiration och träffa pappa
Två: Stanna hemma
Jag vet att jag kommer att ångra mig vad jag än väljer, jag vill göra båda, men det går ju inte.
Jag behöver båda delar. Jag behöver åka iväg, komma ifrån.
Men jag behöver också stanna hemma, fira Halloween med hallonsoda och gå på bio och titta på 2001 a space odessey med Anton, jag behöver ta det lugnt, vara ensam hemma, åka in till stan och shoppa fula saker på Ett & annat. Titta på House.
Först var jag säker på att stanna hemma. På vägen hit till biblioteket bestämde jag mig för att åka iväg. Nu har jag ingen aning. Jag har verkligen ingen aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback