Be free from my oxygen habit

"Bartender! Två flaskor hit!
Jag vill ha en till att stilla branden i hjärtat och en i min skalle så hårt du kan"
Kristian säger det bättre än jag.

Både Kristian Anttila och Annika Norlin sjunger om att vända andra kinden till.
Jag minns någon gång på lågstadiet, vi hade lektion, jag minns inte vilken, och jag minns inte hur vi kom in på ämnet. Men de två lärarna som var med under den lektionen, Berit och Marie-Louise om jag inte minns fel, försökte få "vänd andra kinden till" - uttrycket att låta som något positivt.
Hur kan man göra så mot barn?
Jag har aldrig varit något fan av "Grynet", men Ta ingen skit är ett mycket bättre motto än Vänd andra kinden till.
Hey, Grynet är bättre än Jesus.
Nej, men jag har alltid sagt att snällhet inte leder någonstans. Man kan inte förändra världen genom att vara snäll. Snäll säger ingenting om en människa. Hitta något djupare. Och slå tillbaka.
Herregud, var är världen på väg, jag måste uppfostra mig själv. Tänk vad mycket lättare livet hade varit om jag fick de här kunskaperna tidigare i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Pim

Både Kristian och Annika borde ha blivit lågstadielärare.
Tänkte bara höra om du fått brevet jag skickade i augusti?

Postat av: Jordan

Jag har bara fått ett brev, och det är det jag har svarat på. Jag antar att det inte är det du menar.

2007-09-06 @ 16:06:41
URL: http://rebelrebel.blogg.se/rebel
Postat av: Pim

Jo, jag har bara skickat ett. I augusti.
Inte fått något av dig.
Bojkotta Posten -.-

2007-09-06 @ 17:11:28
URL: http://loppelus.blogg.se
Postat av: Jordan

Jag som verkligen kämpade med det brevet, det var till och med länge sedan jag skickade det. Fan.

2007-09-06 @ 17:14:54
URL: http://rebelrebel.blogg.se/rebel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback