En bra illustration.

Igår köpte jag Jurassic park på dvd.
Det finns en scen i den filmen,
efter att drömmen har gått i kras, och ingenting fortfarande är säkert,
när den kvinnliga huvudrollen och mannen som startat dinosaurieparken,
sitter i parkens caféteria, och båda är nedstämda,
hon kanske mest för att hennes barn och man håller på att bli dödade av urtidsdjur,
han kanske mest för att han antagligen aldrig kommer hämta sig från besvikelsen.
Kvinnan sitter och äter glass.
De båda sitter och pratar. Sakta.
Jag minns inte vad de säger, jag vet inte ens om min bild av den här scenen stämmer ordentligt,
det var länge sedan jag såg den nu,
men man kan tänka sig att glassen inte smakar.
Man kan tänka sig att hon inte ens tänker på att hon sitter där och äter glass.
Jag får upp den här scenen i huvudet då och då.
ibland kan jag känna en känsla som illustreras bra med den scenen.
Idag till exempel?

Kommentarer
Postat av: Marcus

Show 'em all.
Kasta glassen, ge utlopp för det istället?

2007-09-23 @ 20:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback