Gifts and curses

Idag gick jag upp jättejättesent.
Var inte riktigt på det klara med att Mio var hemma och väntade på mig, tycker lite synd om honom.
Men mina benvärmare och mitt orangea skärp hade kommit med posten, så jag är glad.
Sverige åkte ur fotbolls-VM, vilket gör mig mindre glad, men det spelar ingen större roll just nu,
för vet ni vem jag ska träffa ikväll?
Gunnar Ardelius.
Okej, det är ingen privat middagsbjudning, men iaf.
Han får mig att känna så otroligt mycket.
Inte ens förkylningen kan stoppa mig där.
Jag brukar tycka om att vara förkyld, så där lite lagom snuvig,
men nu känns det bara jobbigt, mitt huvud hänger inte med alls,
och jag har svårt att somna.
Jag orkar knappt titta på film. Måste dock se Breakfast on Pluto innan Sarah kommer, så att hon kan ta hem den igen. Jag gillar inte att låna saker någon längre tid. Fast jag har haft Antons Pulp ficition här i flera veckor utan att se på den, kanske som ett litet straff till att Julia/Anton har snott mina Mäklarna och Boys don't cry. Det är ingen som riktigt vet var de är, men jag vill ha tillbaka dem.
Jag måste jobba också, så att jag kan få min lön. Det kommer nog inte bli lika mycket som Andie fick, vilket är synd, tre tusen skulle sitta bra.
Dessutom fick jag ett erbjudande idag om att köpa ett par begagnade orangea Dr. Marten-kängor. I'd like that. Kvinnan i butiken, Dr. Martens, sa att strl. 6 är lagom om man har 39, men jag har 7 på mina converse och mina skate, så jag vet inte om jag kan lita på henne. Jag borde gå till SkoUno och prova.
Jag har kommit på att jag älskar att bo i Stockholm. Eller nästan Stockholm.
Om en timme ska jag åka och träffa Gunnar. Ska nog ta ett par panodil, strepsils och en omgång Nasoferm, och ta med mina bentasil. Det krävs att vara förberedd. Får se om jag hinner hem till första avsnittet med House. Förresten har jag beställt andra säsongen med House från cdon, för de hade sänkt pris, helt underbart, jag lider av abstinens. Jag kanske till och med hinner hem till sista halvan Idol.
(Såg nu att mina Srepsils är köpta i Danmark, och kom att tänka på den trippen för två år sen, när vi var i Köpenhamn i tre dagar för att se Poul Krebs spela på Tivoli, och jag var jätteförkyld, värre än det här, men jag var glad hela tiden iaf, för jag älskar Köpenhamn, jag antar att det är dit jag ska åka så fort jag blir sjuk.)

Kommentarer
Postat av: Ludde

Skinheads har Dr Martens!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback