Intryck.

Idag har varit min andra dag på praktiken,
så jag tänkte återge den text jag antecknade under fikat första dagen, i förrgår (lediga torsdagar!).
Jag citerar mig själv.

"Jag letar efter visdomsord som jag kan se bort ifrån
och försöker göra vilsenheten mindre synbar,
mer självklar. Jag lyckas föga.
En man går i korridoren och sjunger på den nya listettan.
En annan förstår vad jag menar.
Honom blir jag glad av. Så där utan vidare.
Många har sitt kall i ett band tätt intill kroppen.
Köket doftar varm choklad, brännande stark av för mycket kakao och för lite socker.
Minutvisaren på klockan rör sig sällan med ljudligt
och gör situationen mer påtaglig.
Landskapsmålningarna på väggarna är många, är i olja, är kladdiga,
fyrkantiga, inte abstrakta, inte konkreta.
Någonstans mittemellan. Varken eller.
Jag funderar på om jag kan göra någon koppling till ordet 'demokrati' eller 'jordskred' i min text.
Kommer fram till Nej, det kan jag inte. Vill inte. Orkar inte försöka.
Åka hem och duscha, drömmer jag.
Åka hem till valptänder och kladdiga golv.
Lars Norrman är signaturen på en av tavlorna.
Hans namnteckning påminner mig om min hemska självdiciplin gällande Indiska-jobbet.
För mycket att ta reda på.
Imorgon ska jag ta på mig kläder som jag trivs i."
Brotorpsskolan 5/9 2007


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback