Klassiskt.

Bara för att jag fick för mig i skolbiblioteket att jag skulle läsa klassiker, tänker jag citera ur ett par klassiska barnböcker.

- När en död gråter är det ett tecken på att han är på bättringsvägen, 
  sa Korpen högtidligt
- Jag är ledsen att behöva säga emot min berömde vän och kollega, inskjöt Ugglan,
  men mig förefaller det så, att när en död gråter är det ett tecken på att han tycker att 
  det är tråkigt att vara död

Pinocchio - Carlos Collodi

- Inbilla dig aldrig att du inte är annorlunda än det kan förefalla andra att vad du är eller hade kunnat vara, inte var annorlunda än vad du kunde ha varit
  skulle förefalla dem att vara annorlunda.

- Jag skänker dig allt jag hittills sagt.
En billig sorts presenter, tänkte Alice. Jag är glad att man inte får sådant till födelsedagen

(Den falska sköldpaddan:)
De olika räknesätten: ambition, distraktion, förfulifikation och depression

Alice i Underlandet - Lewis Carroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback