Don't give up 'cause there's good times ahead

Vi lyssnade på musik i en och en halv timme.
Vi lyssnade på American pie.

"..can music save your mortal soul?" frågar Don McLean.

Jag lyssnade på Laakso idag. Jah jar gjort det en gång tidigare den här veckan, men annars var det flera månader sedan. Och jag förstår inte varför. Ingenting kan få mig att må så dåligt, men samtidigt kan ingenting få mig att må så bra.

Jag tror att det är det här jag behöver för att återhämta mig. Något att fokusera tankarna på. Låttexter till exempel.

I'm so tired of shame,
of the pain that I've spread,
of the "don't give up 'cause there's good times ahead"

Nu kom Jonas fram till mig. Han är så otroligt bra. Han har bränt två filmer till mig (och lagt på lite Papphammar som extramaterial) plus lånat ut sin Black adder box. Han kanske får mig att stå ut den här dagen.

Jag orkar inte riktigt gå in på vad jag känner. Eller tänker. Men jag ska hem och skriva idag. Säger jag. Säger jag alltid, genomför jag aldrig. Men jag ska försöka. Jag behöver rannsaka mig själv.

Kommentarer
Postat av: Andiee

Ses någon dag? :)
Btw, påpekar igen att jag följer din blogg trots att jag inte alltid kommenterar. Gillar verkligen din blogg, du skriver bra!

Postat av: monomi

Dignan: A bigger bag you idiot!
Book Store Manager: Don't call me an idiot, you punk!
Dignan: Do you have a bigger bag for maps and atlases... sir?

jag vet inte heller
jag kunde inte låta bli
jag tror det ska bli min nya hobby, typ trakassera dig med en massa Wes citat...

2008-04-22 @ 09:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback