Sara vs Helge. En könskamp.

Jag har läst en bok om morden i Knutby. Jag vet inte varför, det intresserar mig inte särskilt, men hur som helst, så efter att jag läst boken så blev jag intresserad av att se lite gamla intervjuer med de inblandade, några av dem nämns i boken, och jag blir nyfiken.
Jag youtubar.
Det finns en del klipp, till exempel från när Sara Svensson aka Barnflickan, går igenom händelseförloppet på plats, i Helge Fossmos villa, där hon dödade Alexandra Fossmo.
Det som gör mig 'upprörd' är inte själva filmen, den är endast intressant, jag följer den noga, utan kommentarerna som folk har postat till klippet.
Det är ett faktum att Sara Svensson bara fick Vård som straff, medan Helge fick livstids fängelse. Det verkar vara det värsta folk har hört om någonsin. Det mest fascinerande är att alla som kommenterat klippet på You Tube VET att det är FEMINISTERNAS fel! Ljushuvudet här, till exempel:

"Feministerna har stor påverkan i det hela
och det är förmodligen många av dem i rätten som dömde henne och Fossmo..
Dom ansåg henne som ett offer (dom flesta kvinnor är offer enligt feministerna)
och Helge som gärningsman (gärningsmännen är oftast män)..
Sara kom undan livstid på grund av att samhället behandlar kvinnor som offer och män som gärningsmän :(!
"

Alla i Tingsrätten är feminister, och varje gång en kvinna sitter åtalad så lägger de ifrån sig sin yrkesroll och plockar fram sina personliga åsikter, och dömer efter dem istället. Självklart!

Fler helt underbara människor som jag är glad finns i mitt samhälle:

"Jag håller med till 100%!

Precis så fungerar samhället!

Kvinnliga förövare är på något märkligt sätt ALLTID "offer" och det måste bara finnas någon "hjärna" (=man?) i bakgrunden.

Är inte DET förnedrande för kvinnor, om något?

Det finns alltså TVÅ offer i detta sammanhang: Alexandra och Sara Svensson?

Daniel Linde då, den skottskadade och försmådde mannen?

Vilket var motivet att skjuta honom?
Helt ologiskt, liksom mordet på Alexandra!

Varför granskar ingen Åsa Waldau?"

Anledningen till att jag kände skepsis mot mig själv när jag bestämde mig för att läsa boken, var att jag kände att jag redan visste allting. Allt hade redan granskats i medierna, det skrev inte om annat 2004. Men tydligen var det många som var bortkopplade från verkligheten just det året, för folk verkar inte ha ngn koll överhuvudtaget.
Läs på, för i helvete.

"Dom publicerade bara "fina" bilder på Sara där hon såg ut som en snäll flicka
och Helge ser ut som en renrasig psykopat.
"

De som kommenterar fortsätter att göra det här målet till någon slags könskamp. Jag antar att de inte har läst vad Knutby församlingen tycker om Kvinnor vs Män. Det är i alla fall inte särskilt positivt för kvinnona. Om jag nu ska ansluta mig till det spåret.
Sara Svensson benämns också, i kommentarerna på You tube, som både Hora, Fitta och Subba.
Och visst, hon har mördat en person och skottskadat en annan. Det är fakta. Och kanske får man stå ut med vissa saker som morddömd. Men jag tror att det är mer 'allmänheten' som borde se över sin kvinnorsyn, än Tingsrätten som ska se över sin manssyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback