Att komma till insikt

Det finns vissa saker man tror att man aldrig ska göra.
Det finns vissa saker man tror att man aldrig ska göra om.
Jag trodde aldrig att jag skulle raka av mig ögonbrynen.
Jag trodde aldrig att jag skulle våga klippa i mitt eget hår igen.
Idag har jag alltså gjort båda.
Raka av ögonbrynen borde alla göra, allting känns mycket bättre.
Klippa i mitt eget hår¨måste jag lära mig att låta bli. Julia..? Hjälp!
Jag skulle vilja lära mig att sminka mig som de gamla egypterna i Stargate, men jag har ingen fantasi.
Och jag skulle behöva någon i skolan som tog över Siw i bildarkivets jobb att varje dag säga att jag har så snygga kläder, för jag behöver höra att det i alla fall finns någon som tycker det eftersom jag själv tycker att jag är värdelös på att klä mig snyggt.

Jag kom till insikt igår.
Det är bara sexton dagar kvar tills jag och Julia åkter till Berlin, och hittills har jag trott att det kommer att gå jättedåligt, men igår vände det, och nu är jag helt säker på att allting kommer gå jättebra. Allt som kan gå bra kan också gå dåligt, men samtidigt är det ju också tvärtom.

Nästa vecka kommer att bli en utmärkt vecka. Jag har väldigt mycket planer. Jag älskar planer.
Jag ska träffa Andie.
Jag ska gå på teater.
Jag ska gå på bio.
Jag ska vara hos Julia och äta semlor.
Dessutom kommer min nya House-box dyka upp hemma hos mig, vilket känns väldigt bra.
Och nya temat börjar.

Ingenting kommer bli fel nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Andiee

Oj, hur kommer det sig att du plötsligt fick för dig att göra allt detta? :p Behövdes en förändring?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback