Min beskärda del

"Hur är läget?" frågar Niki på väg ner till fikat.
"Det är måndag" svarar jag och rycker på axlarna.
 
Det märks alltid när det är måndag. Min Miguel-penna tog slut idag. Det skulle aldrig hänt en onsdag.
Vi har matte i en och en halv timme, det händer bara på måndagar. Vi fick ogod mat till lunch, det kan hända när som helst, men det hjälper inte.
Jag fick gå upp halv sju idag, Anton stannade kvar hemma hos mig ett tag och tittade på Billy Elliot, och jag önskade att jag också kunde få stanna, men det fick jag inte.
Första timmarna fick jag ägna åt att skriva haikudikter. Jag har försökt med det förut, det har alltid varit ursvårt, men idag gick det bättre, jag tror att det har att göra med någon slags likgiltighetskänsla i mig, jag bryr mig inte riktigt om om det är bra eller dåligt, kanske är jag inte kapabel att göra en sådan bedömning ens.
Alla mina arbeten, alla två, ska vara klara på onsdag, och eftersom det är semeldagen, fettisdagen, imorgon, så hinner inte jag jobba med dem då, så jag måste fixa allt idag. Då är det bra att jag slutar tidigt, men samtidigt stor risk att jag skjuter fram det till väldigt sent ikväll.
Jag och Anton såg en mysigt töntig sci-fi film igår, Stargate, och de gamla egypterna i den var så otroligt snyggt sminkade, jag vill också se ut så.
Min mobil har laddat ur, det är jobbigt. Fast jag visste att den skulle göra det. Om en stund har jag klassråd, vilket är väldigt tråkigt och ganska onödigt, men jag har lovat mig själv att inte sticka ifrån fler lektioner. Dessvärre håller jag aldrig löften till mig själv, så jag passade på att lova Jessica detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback