Stop turning the girl into the ground.

Jag orkar inte sitta här och vänta på att Camilo ska logga in.

Idag har inte varit en Billie the vision and the dancers-dag.
Idag har inte varit en popig dag.
Istället har jag lyssnat mycket på Counting crows, ibland får jag för mig att göra det.
Skoldagen har inte varit särskilt minnesvärd. Jessica var tillbaka efter en veckas frånvaro, vilket blir både lite jobbigare och lite tryggare. Den gyllene medelvägen. Jag är Göran i Tillsammans alldeles för ofta.
Vi har pratat lite islam, lyssnat lite på Bob Hansson, jag stack till Farsta över lunchen och missade en lektion, men Jonas sa att den var väldigt flummig så det gör inget, och sedan besökte vi moskén.
Jag tyckte jättemycket om att vara därinne, kanske mest för att tjejen som visade oss runt var väldigt kompetent och sjävlsäker och cool och snabb på svaren.
Sedan hängde jag och Julia på Kulturhuset en timme innan vi gick och köpte jättemycket godis och när jag kom hem tog jag mig faktiskt tid att läsa lite, satte mig med boken som Camilo lånat ut, om Lasermannen, och jag tycker att det är lite jobbigt att låna hem saker från folk jag inte riktigt känner, jag vill gärna lämna tillbaka dem så fort som möjligt och då blir jag alltid stressad och allting blir jättejobbigt. Jag måste sluta känna så.

Imorgon blir skönare, gå till skolan, läsa Svinalängorna i en och en halv timme, träffa min mentor, träffa Kulturgruppen, och sen, okej, måste jag träffa Arne och han har givit oss en värdelös uppgift om pedagogik, det är den jag och Camilo ska göra, men han har stuckit till affären, så jag tycker vi gör det imorgon. Så är det fredag och jag ska pyssla lite, och The Jacket går på fyran mitt i natten som jag tänker sitta uppe och se. Helg är helt underbart, och helgplaner är ännu bättre. Jag har massor av dem.
Nu ska jag sluta skriva, det blir otroligt sakligt. Jag ska gå och äta godis och titta på Animal planet innan jag går och lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Andiee

hmm, bra text, känner verkligen igen mig när du skriver det där om att låna saker, den där stressen att lämna tillbaka allt.

Postat av: monomi

Hallelulja!
min mamma tycker att vi ska göra semlor av de kardemummabullarna jag bakade igår
men hon tror att vi fortfarnade har kvar den mandelmassan som jag har ätit upp...
det var extremt viktigt för mig att skicka den här komentaren

2008-01-28 @ 11:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback