Would you believe me if I told you the truth now

Jag ska förklara situationen i punktform:

1. Det är måndag
2. Jag håller på att bli sjuk, har jag otur är det influensa och har jag ännu mer otur dör jag av min influensa, för jag hörde på radion att två tusen människor i Sverige dör av det varje år och att det är den vanligaste dödsorsaken.
3. Jag missade medicinen igår
4. Jag har haft matte i en och en halv timme
5. Vi har forum idag, vilket betyder att vi inte slutar så tidigt som jag trodde att vi skulle göra

Jag tror att det var allt, faktiskt. Jag fryser och vill åka hem och sova. Jag tänkte i morse att jag skulle stanna hemma, men sedan kom jag på mig själv med att tänka mig sjukare än vad jag är så att jag skulle få en anledning att stanna hemma, men än så länge är jag inte sjuk, vilket betyder att än så länge får jag inte stanna hemma.

Jag har lunch nu, men jag har inte rätt att äta förrän om en halvtimme, jag tror inte att jag ska äta idag, jag orkar inte sitta nere i matsalen med resten av skolan, jag behöver lugnet som rådet här i datorsalen; Jim ligger och sover i soffan och Josephine sitter vid en dator tvärs över rummet, annars är det tomt.
Ikväll ska jag hem och se på de filmer jag inte hann se igår, och duscha väldigt länge.
Förresten, nu kom jag ju på en sjätte punkt, nästan den jobbigaste:
6. Jag har inga pengar på mobilen, och inte heller råd att fylla på den förrän på onsdag.
Två dagar utan mobil är jobbigt. Men imorgon ska jag och Julia äta semlor och gå på gratis bio, och då behöver jag inte skicka iväg så många meddelanden till henne. Jag får nog faktiskt skriva en överlevnadplan.
Jag måste börja på mitt altare också, jag har en superbra glasburk, fast det är tomtar på den, det gör lite ont faktiskt, tomtar passar inte in i mitt altare.


Kommentarer
Postat av: Andiee

semlor (och mjölkchoklad), är bästa tröstmaten som finns :p
btw, ses snart? :) (får comviq kompis 03.00 inatt xD)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback