You're so sweet, you cause me caries.

Så idag har varit en skitdag.
Jag skippade föreläsningen och åkte hem tidigare.
Dumt gjort.
Okej, jag ville bara gråta.
Okej, jag kunde inte andas ordentligt.
Okej, jag längtade efter en trygg miljö.
Okej, jag hade en extrem huvudvärk.
Men jag hade klarat av det. Jag hade behövt det.
Imorgon kommer bli en mycket bättre dag. Då är det fredag.
När jag kommer till skolan ska jag ha någon form av improteater. Efter det är det fika, och sen ska jag ha någon form av diskussions och kulturtimme. Sedan är det lunch och sedan är skoldagen slut.
Så ser det ut.
Klockan sex, eller halv sju, jag är osäker, ska jag gå på bio med brorsan. Vad jag ska göra i fem timmar däremellan vet jag inte. Visst, staden är mysig och trevlig och lätt att drunkna i, men på egen hand utan budget så har man inte så mycket att göra av fem timmar på. Jag kanske kan lura med mig någon att fika eller så, men knappast på en fredag.
Nej, förresten! Nu kom jag ju på att det inte är sant. Jag ljuger. Arne, våran rektor, var in till oss och berättade att vi nya ska åka in till ett bibliotek, jag minns inte var, på studiebsök, halv ett. Som om jag behöver studiebesök på bibliotek. Jag kan allt. (Här gjorde jag en paus för att testa mig själv om jag kan alla signum, och det kunde jag. Jag är stolt över mig själv). Men det blir bra. Slösa bort tiden lite.
Dessutom är Patrik tillbaka i skolan, det är skönt, jag gillar Patrik.
Jag ska försöka att läsa lite, göra lite skolarbeten, jag kan sitta inne på Kulturhuset, det kanske finns någon intressant fotoutställning jag kan titta på. Gratis är gott, det har min farfar lärt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback