She's indifferent to me.

Jag kom att tänka på när klassen var ute på Djurgården,
i våras någon gång.
Vi satt vid borden och åt medtagna mackor, det var morgon som blev förmiddag,
och jag tror att det var ganska fint väder.
Jag pratade med Jonas. Om annat än film, faktiskt.
Vi väntade i Rosenträdgården och pratade om droger, och på något sätt halkade in på saker som engagerar oss.
(Det känns som om jag borde komma ihåg hur vi hamnade där, för det var inte särskilt komplicerat, och för att jag brukar komma ihåg vad Jonas säger.)
Jonas frågade mig om det fanns något som engagerade mig, som jag brydde mig om, och jag kunde inte komma på något. Det har jag fortfarande inte. Det känns inte som om jag bryr mig ett dugg om någonting utanför min värld.
Du är ganska likgiltig alltså, frågade Jonas, och det kändes bra att han inte sa det med något annat än nyfikenhet, undran.
Jag svarade Ja.
Jonas skrattade till. Jag är helt säker på att han skrattade till även om jag inte direkt minns det. Kanske för att han alltid skrattar till.
Och så berättade han för mig att det finns ett ord på engelska, som betyder likgiltig, fast inte med sådan negativ klang. Han kom bara inte ihåg ordet.
Jag skulle vilja veta vilket ord han menade. Det skulle antagligen beskriva mig rätt bra.

Som sagt, bara något jag kom att tänka på.


Kommentarer
Postat av: Marcus

De jag kan komma på är nog regardless eller indifferent, men dom visste du säkert om redan =)

2008-07-08 @ 23:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback