Tomorrow is a stranger

Jag älskar paddorna och grodorna som kommer fram på kvällarna,
när det är lite svalare,
lite fuktigare.
Jag tycker om min lilla hunds nästan sjukliga besatthet i att följa groddjurens rörelser,
tills han inte kommer åt dem längre,
under bilarna,
eller i den rika växtligheten.
Jag tycker om att ta Lilla hunden på en sista runda innan jag lämnar honom för natten,
när det blivit sent och jag är ensam på gatan,
och jag inte hör några ljud som skulle kunna tillhöra det mänskliga släktet,
utan bara syrsorna.
Jag tycker om att tro att jag äger hela världen,
ingen är där att överbevisa mig,
jag tycker om att vända mig om,
möta ingen,
och känna lusten att skrika ut Leonardo DiCaprio's kanske mest kända replik
(som blivit framröstad till filmhistoriens töntigaste i en brittisk tidning)
I am the king of the world!
Jag skriker inte.
Det finns ingen där att överbevisa.

Kommentarer
Postat av: L.

Oj, det där var väldigt mycket jag. Men ditt sätt att skriva förskönade det lite känns det som. Om du fattar vad jag menar.

Fast jag klandrar dig inte om du inte gör det för jag förklarar inte så bra, känner jag. Men det kändes iaf som om du beskrev mig lite där.



(och det blev nästan så löjligt mycket jag när det där med DiCaprio var med, var tvungen att fnissa lite :>)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback