___

Längta: verb ofta med prep.
Känna starkt inre behov (av) kontakt, tillstånd, verksamhet e.d som man en tid varit utan (el. aldrig haft)

Sakna: verb 1 inte vara i besittning av ngt som man kunde förväntas ha tillgång till äv. om företeelse
2 märka (och beklaga) att man inte har ngt som man borde ha, önskar att man hade etc. även försvagat märka brist på
äv. lida av att man inte har

Källa: Nordstedts svenska ordbok Första upplagan första tryckningen 2003

Jag tror att jag ska bygga en egen mur mellan begreppen saknad och längtan.
Detta innebär påbörjan av nytt projekt.
En så länge består mitt nya projekt av ca. fyra meningar med en luddig idé i botten.
Det är kanske så här det ska gå till.

Kommentarer
Postat av: monomi

jag sitter och försöker hitta rocky- stripar jag inte har läst förut

och då hittade jag en från ganska längesen där han får frågan om var han går på toaletten om han är på Hötorget

och han svarar Mc Donalds Kungsgatan, tror du att det är hans fel att det alltid är sån kö just där?

ajg tycker verkligen att vi behöver en fin fika snart, eller jag iallfall

2008-06-16 @ 11:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback