Uppdrag granskning.

Jag gjorde som jag sa till mig själv igår. Jag tog mig ut till Kastellholmen. Jag satt bakom kastellmuren, på det enda stället jag hittade där det var lä. Jag satt där över halva skrivlektionen, fikat och matten. Jag satt där i två och en halv timme. Det syns i ansiktet idag, att jag har suttit länge med vänster sida mot solen.

Idag har inte varit så mycket att hurra för, jag menar, jag försov mig en timme, plus att alla tågen var inställda, så jag kom lagom till andra lektionen, och vi skulle jobba fritt, men vi är så gott som klara med radion. Det enda som var bra är att jag hade utvecklingssamtal. Jag fick reda på en massa saker som är bra att veta. Typ att jag har 76% närvaro, Therese tycker inte att det är någon katastrof, men ser gärna att jag höjer till över åttio procent. Jag ska verkligen se till att komma de här sista dagarna. Jag slutar faktiskt skolan nästa vecka, om tio dagar, det känns helt..sjukt.
Och jag åkter till pappa om femton dagar, det känns bra att planerna tar vid ganska snabbt, jag blir lätt galen av för mycket tid att kasta bort.
Jag har inte hört något om jobb än, det är jobbigt, jag menar, det skulle vara skönt att kunna planera sommaren ordentligt. Augusti är min heliga månad, då ska jag bara vara bortskämd.
Doften av solkräm som nu börjar sprida sig framförallt hos de yngre medborgarna, påminner mig om alla somrar i Danmark, och jag längtar dit, och jag vet att jag ska dit, om några månader, och att jag till slut ska bosätta mig där, men det blir om många år.
Just det! Jag glömde ju berätta det bästa som Therese sa till mig på utvecklingssamtalet.
Jag behöver bara gå två år på folkhögskolan, inte tre som jag befarat. Två år är perfekt. Nu har jag gått en fjärdedel. Heja Björn! (Jag måste bara ringa till Helen och fixa intyg, plus vara allmänt duktig, men det känns inte som något jag inte skulle klara av.)
Så ser det ut i mitt liv för tillfället, det känns rätt bra om jag ska vara ärlig. Jag har till och med mer pengar på kortet än jag räknat med. Jag tror att jag ska klaga mindre. Just nu klagar jag bara över att Julia jobbar för mycket, så att jag inte kan ringa till henne. Morr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback