Oouuh, baby, please don't go

Jag har inte skrivit här på fem dagar. Men det är bara för att det inte går att läsa vad jag skriver här längre.
Jag har vädjat om hjälp. Den kanske infinner sig.

Den här veckan har sett ut så här:
Måndag: Film på förmiddagen. Sedan Skansen
Tisdag: Etnografiska museet och get together hos Sabina + Markus-spelning på kvällen
Onsdag: Varken jag eller Julia orkade åka till skolan. Café Fulkatten, biblioteket, Saija
Torsdag: Segling
Fredag: Skolavslutning. Grillfest på Djurgården

Jag hade inte varit på Skansen sedan jag var liten, jag mindes inte hur det såg ut. Jag hakade på Jonas och LillErik, mina favoriter, och vi gick runt och tittade på djuren. Jag klappade lite på älg, och vi satte oss och drack läsk på en servering, och jag förstår inte att våren har gått så fort, men jag vet inte om jag tycker att det är bra eller dåligt att det är sommar nu.

Tisdagen var späckad. Vi gick på museet, satt och fikade och diskuterade (vi pratade mest om lärar-Anders' aggressiva utbrott på en busschaufför), sedan åkte jag hem till Jessica S. Vi gjorde ingenting i en timme och sedan försökte vi hitta hem till Sabina, vilket gick sådär, och Jessica klagade hela vägen och jag försökte inte ens styra upp det, för jag vet att det inte är någon idé. Fast jag hade det iallfall trevligt när vi kom fram. Jag satt i soffan med Niki och Joséphine och skrattade åt allt, särskilt det som inte är roligt. Det är konstigt att man alltid arrangerar alla aktiviteter precis när skolan ska ta slut. Sen mötte jag upp Julia, och vi åt på Hisar innan vi skulle hitta fram till spelningen, och Julia verkade bli förnärmad över att det syntes lång väg var vi var på väg någonstans. Vi såg Markus K, och Julia tyckte att han var patetisk, men jag tycker inte det. Jag tycker att han är bra.


Jag hade inte varit på café Fulkatten sedan i höstas innan onsdagen, och jag minns när jag och Julia satt där jätteofta för att vi verkade i samma stad under den tiden. Det var väldigt mysigt. Sedan gick vi till Kupan och köpte en massa böcker, för böcker kostar bara en krona styck där, och en trevlig man lovade att plocka fram fler Pär Lagerkvist-böcker till oss till nästa gång vi kom förbi. Och jag hittade världens snyggaste glittirga tanttröja som jag bestämde att jag skulle ha på skolavslutningen.
Det var länge sedan jag var på biblioteket, framförallt var det länge sedan jag träffade Anders, det märktes när jag var där .
"Har du nya glasögon"
"Ja.. Fast det var ett tag sedan"
Men det var mest känslan jag märkte det på. Jag har verkligen saknat honom. Anders är bäst.

Jag var väldigt nervös inför seglingen, för jag har en tendens att bli nervös så fort det händer något som jag inte vari med om förut. Men det var jättemysigt, vi klättrade i berg och åt pasta och njöt av svallvågor. Vi kom fram vid sju-tiden, vilket var flera timmar senare än jag räknat med, men det gjorde inget, för jag lyckades att ta mig hem utan att behöva betala för det, och det känns alltid som en prestation att vara stolt över.

Fredag. Jag vet inte. Jag har bara varit med Jonas. Jag följde med honom för att köpa en yogamatta, för han har bestämt sig för att bli häslosam i sommar, han ska sluta med alla beroenden samtidigt. Jag är ungefär som honom. Jag vill att allt ska hända nu. Jag tror att det är allt vi har gemensamt. Jag vet inte om jag klarar av en Jonas-fri sommar. Vi får se vad desperationen hittar på. Jag har i alla fall en ursäkt att ringa till Niki på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback