Kampen för överlevnad.

Min skola tycker om miljön.
Det är därför jag har fått sitta i fyrtiofem minuter och tittat på en film där en man med släpig röst berättar att isarna smälter, men inte varför.
Varje gång det kom in en isbjörn i bild, eller en säl eller en valross eller en fjällräv, så var en tjej i parallellklassen tvungen att säga Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Helt otroligt. Det var isbjörnar i bild nästan hela tiden.
Jag bryr mig inte om miljön, och därför tycker jag att tre veckors prat om den kommer bli jobbigt. I diskussionerna slänger sig folk med floskler. Samma tjej i parallellklassen tycker att vi ska förflytta oss en miljon år bakåt i utvecklingen.
Jag tror aldrig att jag har varit så trött i hela mitt liv, jag vill åka hem, duscha varmt, äta kex (fast de är slut) och sova, och titta på Rickard-repriser plus att det är House på tv idag, det gör mig glad. Om jag hade orkat vara glad. Lite senare kanske.
Jag har flytt från en isbjörnsdiskussion. Jag vill inte prata idag, bara med Sot, men Abonnenten kan inte nås för tillfället, så jag får väl klara mig själv resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback