Focus on Africa

Idag är det torsdag och vi har Temadag i skolan.
Ämne: Miljön.
Det kanske är något fel på mig, jag vet inte,
men jag är totalt likgiltig inför miljön, allt prat om den och alla förbättringar vi måste göra.
Jag har inte tagit ställning i om jag tror att det är sant eller inte,
men det spelar ingen roll,
för även om det är sant,
så bryr jag mig inte.
Jag kanske är en dålig människa, men jag bryr mig inte om det heller,
för likgiltigheten är nog min natur egentligen.

Imorgon ska jag och min Sot på hemlig tripp utanför stan och jag kommer inte vara i skolan och så hemligt är det inte egentligen vi ska till Enköping men jag vill inte säga det högt för min målsman skulle bli oglad på mig.
Jag borde egentligen vara i skolan för det här med närvaron är väldigt viktig där och förra terminen låg den på 76 % när minimum är 85, och jag har redan varit borta i en dag och en eftermiddag fast vi inte gått två veckor än.

Även om det är Temadag, så finns det bra saker.
Jonas finns.
Han hämtar kaffe så att jag kan värma mina händer.
Det finns dåliga saker också.
Som att tjejerna i min klass, några av dem, beter sig som om de var tretton fast att alla är över tjugo,
sitter och pratar bakom ryggen på alla,
vilket kan tyckas vara typiskt för tjejer,
men samtidigt så finns det smakfulla tjejer och motsatsen.
Jag borde fokusera på det positiva, men jag måste få klaga över att vi fick ärtpuré till lunch idag vilket såg extremt äckligt ut, typ hämtat ur Shrek, så jag är fortfarande jättehungrig, även om jag stal ett äpple.
Det är negativt att vi slutar sent.
Det är negativt att jag och Sot är kassa på att beställa tågbiljetter.
Jag vet inte vad som är bra med den här dagen egentligen.

Kommentarer
Postat av: Aladdin Sot

jaha! Nu fattar jag vad du började yra om målsman för.

Du såg nog ett Gotlands-syndrom framför dig...

det är lugnt.

2008-09-04 @ 14:51:07
Postat av: Andrea

man spyr nästan på all snack om miljön, inte så konstigt att folk skiter i den och kastar allt på marken. xD

nej men allvarligt, jag bryr mig delvis om miljön, men som du sa: "Jag har inte tagit ställning i om jag tror att det är sant eller inte."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback