Problemlösning

Jag älskar att fly från problem.

Idag är jag alltså inte på föreläsning med skolan på kvällstid.
På torsdag om en vecka kommer jag alltså inte att infinna mig i köket.

Jag kan inte tänka på vad det här får för konsekvenser, jag förstår inte att det finns en morgondag, jag kan inte känna det, inte relatera till det. Istället för att möta mina demoner tänker jag åka upp till Falun och träffa en vän jag inte träffat på länge. Istället för att försöka lösa problemen åker jag trettio mil härifrån till den mest kravlösa miljö jag kunde komma att tänka på.
Det lossnar tyngder från mig när jag tänker på att jag faktiskt inte behöver genomgå allt det som jag tycker är jobbigt. Inte just nu i alla fall. Allting går att skjuta upp. Just nu är det det enda jag behöver, så det känns värt det. Jag är inte riktigt i form för att driva en kamp.
Inte i år.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det är dumt att skjuta upp sina problem, visserligen tycker jag ändå att du är stark som just vågar göra det, och jag önskar att även jag kunde leva som jag ville istället för att följa kraven från alla människor!

2009-04-23 @ 18:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback