Back home

Jag förstår inte hur man ska fira påsk,
så jag har städat istället,
hela dagen
och lyssnat på musik som jag lyssnade på när jag var fjorton.
Det börjar bli varmt ute och jag hatar solen och värmen, jag hatar att vakna av att resten av familjen är ute i trädgården, jag hatar att den är ljust när jag vaknar, jag hatar att det inte är mörkt på kvällarna. Det finns liksom ingenting jag tycker om med den här tiden på året. Förutom kanske mina kinaskor.
Men eftersom jag inte ska göra någonting som helst i sommar så kommer jag kunna vända på dygnet, och jag tycker om sommarnätter, men jag kommer alltid önska att det regnar. Jag tycker om sommarregn mot asfalt.
Än så länge är min enda anledning att längta till sommaren endast den att jag vill att skolan ska ta slut. Det har varit ett uselt år hittills, och jag vill kunna vända på det, men då behöver jag tid till att göra det. Ett sommarlov, till exempel.
Det är ett ganska övervägande skäl.

Så jag säger som Ryan Key säger:
Another sunny day beneath this cloudless sky
Sometimes I wish that it would rain here
And wash away the west coast dreamin from my eyes
There's nothing real for them to see here


Kommentarer
Postat av: Andrea

om jag flyttar till soliga LA, och du till regniga Forks nära Washington, då kan vi iaf vara i samma land? :)

Postat av: Marcus

Gammal musik kan vara härligt, och speciellt i i regnet när solen reflekteras i dropparna och man kan stå ute och bara njuta utan att frysa i flera timmar

2009-04-13 @ 21:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback