Men Lasse!

"Du ska inte ha så negativa tankar om allt, Lasse"

(jag gillar:)

- min lilla hund.
Jag kan inte riktigt klara mig utan honom

- den tröja jag hittade på vinden som min mormor stickat i mitten av sjuttiotalet.
Jag älskar stora varma kravlösa tröjor från sjuttiotalet. Just nu har jag bara en.

- fikadagar med Sot.
Det enda jag kan vara säker på här i livet är att Sot förstår vad jag säger. Det är positivt.

"Och du ska inte ha så positiva, Göran"

(jag gillar inte:)


- folk som inte kan gå i svängdörrar.
Det går liksom inte att misslyckas att gå i svängdörren till Kulturhuset. Men det var verkligen någon som gjorde det idag.

- Ulf
En metafor. Jag förstår precis vad jag själv menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback