Fiktion

Idag såg jag min första film för året, och den satte sig i blodet likt de tjugo minusgraderna som tagit över inte bara utomhusklimatet, utan även inkräktat på det källarrum jag besitter under min nyårssemester i Dalarna.
Lika påfallande som fotoarbetet i filmen högg tag i mig, grep mig också känslan, vid middagsbordet i strömavbrott och stress, att jag inte kan stanna kvar här. Jag kan inte dröja en dag till med att komma hem, det måste ske senast imorgon. Det är inte hemlängtan, det är bara en känsla av att det räcker nu.
Nu.

En man har klivit av sin cykel och inte setts till mer. Han hittas några dagar senare. Vid liv.
På nätterna är jag ensam med värmefläkten och lysrör som låter som cikador, långt ifrån verkligheten.
En kvinna kliver på sitt flyg. Hon ska resa ensam i femton timmar och jag önskar att jag fick följa med.
Nu.

Kommentarer
Postat av: Sot

Hallå!?

-vad händer efter döden?

jag tycker du undanhåller information här, var hade han varit egentligen och vilken film var det du såg?

2009-01-05 @ 17:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback