Om en pojke

"
"För jag är inte riktigt säker på om jag vill röra vid Ellie eller inte. Men jag vet ändå att jag vill vara ihop med henne"
"Vad är det då för saker du vill ska vara annorlunda?"
"Jag vill vara tillsammans med henne mer. Jag vill vara med henne hela tiden, inte bara när jag råkar stöta ihop med henne. Och jag vill bli kvitt Zoe, även om jag gillar henne, för jag vill ha Ellie för mig själv. Och jag vill berätta saker för henne innan jag berättar dem för någon annan, till och med dig och mamma. Och jag vill inte att hon ska ha en annan pojkvän. Om allt det gick i uppfyllelse skulle det inte spela någon roll om jag fick röra vid henne eller inte".
[...]
Då mindes Will det offer Marcus var villig att göra. Och visst ville han röra vid Rachel (drömmarna om de jättelika hotellsängarna handlade definitivt om att röra vid henne), men just nu, tänkte han, om han var tvungen att välja, skulle han nöja sig med det som Marcus ville ha.
"

Om en pojke - Nick Hornby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback