And I will never learn from this.

Klockan är alltså halv tolv dagen innan inlämning och jag har precis bestämt mig för att jag inte orkar bry mig om hur min rapport blir så nu har jag mailat den till min lärare och det finns ingen återvändo.
Jag är ganska stolt över mig själv faktiskt, eftersom jag senast igår bestämde mig för att jag skiter i den här uppgiften och gör andra saker jag tycker bättre om, titta på Wes-film till exempel. Å andra sidan vet jag att allting alltid känns jobbigt för att jag är så bra på att förstora upp saker och ting. Det är därför avdramatisera är mitt nya uttryck. Jag behöver verkligen avdramatisera allting i mitt huvud.
Det känns lite som att jag slutar skolan idag och inte om två veckor, kanske mest för att jag åker bort imorgon, och det känns som en tydlig gräns för när allting ska vara färdigt. När jag kommer tillbaka väntar bara en massa feedback och kommentarer till det jag skrivit, men jag tror inte jag vill höra, jag vill inte diskutera saken. Jag vill lämna den bakom mig.
Jag vill lämna det mesta bakom mig, även om jag fick en aning panikkänsla idag när jag för första gången insåg att det är väldigt kort tid kvar till jag går ut skolan (jag har fått tillåtelse att känna ångest trots att jag ska tillbaka till samma skola i höst igen).

Så, jag åker alltså bort imorgon och jag har fortfarande lättare att fokusera på de jobbiga sakerna än på de bra. Trots att det här är det enda jag velat göra hela året. Åka iväg. Komma bort.

Jag kan ändå inte tänka på annat än att det kommer gå ännu en helg där jag inte kommer få någonting gjort, att jag kommer ha svårt att koppla bort omvärlden (Sot) i fyra dagar, att det kanske ändå bara blir jobbigt eftersom jag måste intensivumgås med människor och inte kunna dra mig undan.
Så jag garderar mig med böcker och skrivblock och nya Billie the vision-låtar.

Det är så påfrestande att alltid känna att man inte orkar.
Jag orkar inte känna att jag inte orkar.
Så nu försöker jag känna tvärtom.
Allting kommer gå bra.
Det fungerar hyfsat.

You'd better watch out 'cause I like you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback