Lika barn leka bra.

Det album jag spelade mest under 2008 måste ha varit Markusevangeliet.
Jag har inga siffror på det, men när jag tänker tillbaka känns det som att den våren präglades av Markus Krunegårds solodebut.
Och nu har han alltså släppt två nya skivor. Samtidigt.
Jag har lyssnat på Prinsen av Peking och Lev som en gris dö som en hund oavbrutet idag. Tåget till skolan, lektionen, bussen till Julia. Och sen kom spelningen.
P3 live session i Radiohuset.
Det gick så långt att jag blev förvånad över att det går att sjunga på engelska när jag lyssnade på min ipod på tåget hem. Då lyssnade jag faktiskt inte på Markus, men det är bara ett kort brake, jag vet att jag imorgon kommer att vara på det igen.
Till det säger jag bara: Äntligen! Till slut något nytt att hänge sig åt.
Markus kommer alltid att lyckas skriva texter jag känner igen mig i, för han tycker alltid synd om sig sälv och jag tycker alltid synd om mig själv.
Det är så det är - lika barn leka bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback