Semester

Är tillbaka från Polen sedan två dagar men känner mig ändå rätt utslagen fortfarande. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske den mentala påfrestningen jag ibland upplevde när vi var där ännu sitter i.
Okej, saker vi gjorde i Krakow:

- Gick (alltså ni skulle sett mina misshandlade fötter)
- Utforskade stadskärnan (som sig bör, lärde känna närområdet)
- Var på judekyrkogården och i judekvarteren (fina platser!)
- Var i Płaszow (plats där det tidigare legat ett koncentrationsläger men som mest är kullar och ängar nu)
- Åt kebab (åk till Krakow endast för kebaben, det är värt det!)
- Var på zoo (en fin polsk man tyckte vi skulle se något som inte bara var världskrigsförknippat...)
- Var i en enorm galleria (att gå från den ena änden till den andra var dagens motion)
- Drack gin (ja, jag såg en film där alla drack gin och kände för att följa deras exempel och spriten var billig...)
- Blev fångade i ett monsunregn (okej kanske inte monsun, men det var ett riktigt oväder!)
- Åt choklad (jag levde på bananer och Snickers)
- Var i museibutiken till Schindler's factory (vi kom dit för sent och hann bara med butiken)
- Var uppe i kyrktornet och träffade trumpetaren (jag älskar kyrktorn! Och trumpetare! Bästa kombinationen!)
- Var på Schindler's factory-museet (gick dit i tid)
- Gick runt i det forna judiska gettot (var inte särskilt speciellt)
- Läste Edgar Alan Poe (Anton läste högt för mig på kvällarna när det regnade)
- Var i Auschwitz-Birkenau (inga vidare kommentarer)
- Lyssnade på The Doors (typ det bästa Anton kunde hitta i sin mobil så vi körde på det hela veckan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback