Uppladdning

Idag mellanlandar jag hemma mellan två resor. Kom hem från Danmark igår, en familjetrip - en årlig sådan, som egentligen pågår en vecka till. Jag prioriterar bort vecka två och åker till Polen och Krakow istället med min kära vän Anton. Vi bokade resan när vi kommit på att vi båda faktiskt är rätt intresserade av att åka och se hur det egentligen ser ut i det där Auschwitz. Så långt sträcker sig planen. Vad vi ska göra de andra sex dagarna vet vi inte riktigt. Det enda jag med säkerhet vet att det finns i Krakow är medeltida byggnader och ett äventyrsbad. Jag tror inte att det blir något problem att fördriva tiden. Jag siktar på att umgås så mycket med Anton att jag blir trött på honom och inte behöver sakna honom när han åker hem till Kalmar så småningom.
Planet går imorgon bitti, vi måste ta flygbussen jättejättetidigt på morgonen. Jag hatar Skavsta flygplats. Jag har varit där en gång i mitt liv, det börjar blir ganska länge sen, kanske tre år, men jag minns det som klart plågsamt. Det skulle kunna ha med omständigheterna att göra också, jag vet inte riktigt. Vi ska i alla fall inte åka dit för tidigt (fast helst inte för sent heller).
Egentligen är jag mitt i förberedelserna nu, packade upp väskan från Danmark, stoppade alla kläder i tvätten, packar ner dem i nästa väska, skriver ut biljetter, kollar valutakursen, köper flygbussbiljetter, skäller lite på Anton i telefonen. Längtar lite till att vara framme. Tar en paus och går ut med hunden. Har inte riktigt tid att sitta här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback