A better place to play in

Min föreläsare för dagen, Anna Whitaker (mycket sympatisk kvinna), poängterade särskilt två egenskaper man inte ska ha för att jobba med socialt arbete.
Man får inte vara misantrop och inte pessimist.
Jag identifierar mig inte som något av det. Å andra sidan inte heller som motsatsen. Sanningen är nog att om jag måste välja mellan de två extremerna, dvs människorälskare versus människorhatare eller pessimist mot optimist, skulle jag nog välja de två som jag absolut, enligt Anna, inte får inneha, kanske främst för att jag har en förkärlek till att vara negativ (för att det är bekvämt).
Jag tvivlar således fortfarande på om jag verkligen valt rätt. Det är så lätt att tveka. Kom dock fram till idag att jag nog passar till utbildningen mycket mer än jag passar till själva jobbet. Har också kommit fram till att det hur som helst inte finns något annat jag känner att jag går miste om när jag pluggar på ESH. Kanske finns det ingen som inte känner sig osäker.
Fast vad hjälper det mig egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback