Det är svårt men har varit svårare

Idag har jag varit hemma för kurering mot min förkylning. Vi hade ändå inga schemalagda lektioner, så jag missade ingenting, förutom det jag eventuellt borde ha pluggat hemma om jag bara orkat.
Istället har jag gjort absolut ingenting, för det får man när man är sjuk.
Jag har sovit
tittat på morgonbarnprogrammen
och sett film jag sett förut.
Jag tittade på The Shining (världens bästa film?) och extramaterialdokumentärfilmen The making of The Shining, som inte alls var särskilt informativ, men man fick i alla fall se Jack Nicholson borsta tänderna och Shelley Duvall bli sur på Stanley Kubrick. Jag känner att jag verkligen vill åka till hotellet där allt utspelar sig och se hur det ser ut på riktigt. Det är tydligen en jättepublikdragare till turistattraktion, och jag tänker snart sålla mig till den miljon besökare de har om året.
Men det dröjer. Å andra sidan ringde Anton och bjöd ner mig till Kalmar en hel vecka i slutet av den här månaden, det gjorde mig väldigt glad för jag längtar till Kalmar (och okej, lite efter Anton), och det kommer vara höst på riktigt och vi kommer kunna göra fina saker. Och bara jag blir frisk väntar fina saker på närmare håll också. Jag satsar på att vara fri från förkylningen efter helgen, det betyder i sådana fall att jag bara missar en föreläsning, det är okej. Jag ska dessutom försöka vara lite mer produktiv de andra dagarna jag är hemma. Två filmer per dag borde man väl ändå mäkta med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback