No looking back

sammanfattning år 2011

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Det gjorde jag minsann!
2. höll du några av dina nyårslöften? - Jag avger inga nyårslöften
3. blev någon av dina vänner förälder i år? - Nej
4. dog någon som stod dig nära? - Ja
5. vilka länder besökte du? - England, USA, Colombia, Danmark, Tjeckien, Irland
6. är det något du saknar år 2011 som du vill ha 2012? - Inte egentligen. Saker kan förvisso alltid bli bättre men jag är rätt nöjd. Självdisciplin kanske.
7. vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? - Oj. Jag kommer väl alltid att minnas Colombia-resan. Förhoppningsvis kommer jag glömma bort det mesta andra
8. vad var din största framgång 2011? - Hm. Att jag kom in på skolan? Egentligen inte så svårt men antagligen ett bra steg framåt för min självutveckling
9. största misstaget? - Haha. Don't speak about it
10. har du varit sjuk eller skadat dig? - Nej, det kan jag väl inte påstå. Har väl snarare mått bättre än på länge
11. bästa köpet? - Min Houdini-tröja? Lite lamt men det är vad jag kommer på. Galet härlig tröja
12. vad spenderade du mest pengar på? - Resorna antagligen
13. gjorde någonting dig riktigt glad? - Som vanligt; jag hoppas det, ett år utan att vara riktigt glad någon gång känns jobbigt
14. vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2011? - Olika låtar komma snarare att påminna mig om olika delar av året. Sibiria, Säkert!, Bloc party och The Smiths och antagligen många fler
15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Gladare. Definitivt.
16. vad önskar du att du gjort mer? - Kanske ingenting? Kanske är jag nöjd? Har det varit ett så bra år? Jag har nästan svårt att tro det själv
17. vad önskar du att du gjort mindre? - Tryckt ner mig själv. There's no need. Ältat också.
18. hur tillbringade du julen? - Hemma med närmast sörjande
19. blev du kär i år? - Jag minns inte men antagligen
20. hur många förhållanden? - Inget
21. favoritprogram på tv? - Åh, våra Fångarna på fortet-kvällar!
22. bästa boken du läste i år? - Får återkomma på den punkten
23. största musikaliska upptäckten? - Antagligen att jag äntligen började lyssna på The Smiths
24. något du önskade dig och fick? - Ja
25. något du önskade dig men inte fick? - Ja
26. vad gjorde du på din födelsedag 2011? - Jag var i Stockholm och såg dramatiseringen av SCUM manifestet på Turteatern tillsammans med Julia
27. finns det något som skulle gjort ditt år bättre? - Något finns det väl säkert. Men det har hänt så mycket bra saker att det egentligen skulle vara att kräva för mycket. Kanske att några saker inte hade hänt.
28. hur skulle du beskriva din stil år 2011? - Stil?
29. vad fick dig att må bra? - Känslan av att komma framåt. Resandet, skolan, flyttandet, allt det där
30. vem saknade du? - Jag har nog haft de jag behövde
31. de bästa nya människorna du träffade? - Alla fina i klassen naturligtvis

32. årets sötaste? -
33. årets hetaste? -
34. årets största kärlek? -
35. årets besvikelse? -
36. årets bästa? -
37. årets snällaste? -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback