Just nu...

...upptäcker jag indierockbandet Bloc party.
Bloc party är ett band som mina kompisar brukade lyssna på när vi var femton men de spelade det aldrig för mig och jag har alltså under alla de här åren mycket väl känt till att det finns ett band som heter Bloc party men inte haft en aning om hur de låter.
Sen råkade jag se en film häromdagen där låten The Pioneers spelades och jag tänkte Oj vilken bra låt! så jag letade i eftertexterna och fann att bandet som framförde låten heter Tunng. Så youtubade jag Tunng men läste i kommentarerna till videon att det tydligen är en Bloc party-cover.
På den vägen är det.
När jag sedan lyssnade in på mig på albumet där The Pioneers ligger, Silent alarm, upptäckte jag snabbt att det här är precis vad jag behöver just nu. Då spelar det inte så stor roll att alla mina kompisar kom över den här perioden för fem år sedan. Det känns skönt att ha en ny musikperiod eftersom det var ett tag sedan den förra stagnerade och lämnade bara tystnad efter sig. Nu är det Bloc party för hela slanten. Tills jag tröttnar även på det.

Like eating glass - Bloc party


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback