Upp till kamp

En gång i tiden var jag besatt av att fylla i listor. Det har lagt sig. Nu tar jag upp kampen igen, men bara tillfälligt.

1. Hur gammal är du om fem år? 25

2. Vem var den sista du träffade? Micke

3. Hur lång är du? 171 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Jag och mamma såg något daytime-drama med Uma Thurman

5. Vem ringde du senast? Sot, tror jag

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "I promise I will never be your friend, no matter what, ever". Det kanske låter lite hårt men jag hoppas att Sot, mottagaren, förstår vad jag menar.

7. Vad är dagens planer? Dagen är förbi men planen för kvällen är att se en massa skidskytte och äta en massa godis

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag gillar sms väldigt mycket, men att ringa har ju klart sina fördelar...

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Separerade

10. När såg du senast din mamma? Ganska nyss

11. Vilken ögonfärg har du? Grön

12. När vaknade du idag? Jag minns inte så noga, tio-tiden typ

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, när jag var typ fem. Vi adopterade henne och jag döpte henne till Mimmi

14. Vilken är din favoritplats? Den stora kyrkogården i Kalmar nedanför slottet, helst på natten, kanske i snöstorm

15. Vilken plats föredrar du minst? Jag kommer inte på någon, det hänger ju mest på omständigheterna

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj. Inget jag kommer på låter troligt.

17. Vad skrämde dig som barn? Jag var rädd för det mesta när jag var barn, men det har gått över

18. Vem fick dig att skratta senast? Emma

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det är väl upp till en själv

20. Har du stationär eller bärbar dator? Numer har jag en ytterst bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, så klart

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra.

23. Hur många landskap har du bott i? Två. Dalarna och Södermanland

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, herregud..

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror ju på situationen.

26. Är du social? Inte direkt

27. Vilken är din favoritglass? Italiensk hemlagad glass

28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Antagligen åka någonstans och kanske köpa ett rangligt hus i Norrland

29. Tycker du om kinamat? Nej, fy så tråkigt

30. Tycker du om kaffe? Nej

31. Vad dricker du till frukost? Juice

32. Sover du på någon särskild sida? Ofta på mage

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Ja!

35. Är du en beroendemänniska? Jag vill inte tro att jag är det

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, åtminstone en

37. Vill du ha barn? Ja, ge mig ett barn

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Eller någon fin sjö

41. Vad spenderar du helst pengar på? Det som får mig att må bra för stunden, brukar vara choklad, konstiga kläder eller filmer jag har sett förut

42. Äger du dyra smycken? Nej

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Julmust

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet inte om jag uppskattar egenskapen 'rolig' så mycket

46. Välj ett ärr på din kropp? D:et i David

47. Vad har du för ringsignal? Temat till Mysteriet på Greveholm

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jag tror det finns några lådor på vinden

49. Flirtar du mycket? Hela tiden. Nej.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag har ingen profilbild för min blogg

51. Kan du byta olja på bilen? Nej...

52. Har du fått fortkörningsböter? Nu har jag ju inte körkort, men även om jag hade det har jag svårt att se att jag skulle få en fortkörningsböter

53. Vilken var den senaste bok du läste? Jag håller på att läsa De apatiska av Gellert Tamas. Den senaste boken jag läste ut var dock Dr. Jekyll och mr. Hyde.

54. Läser du dagstidningen? Dagens nyheter, ibland i efterhand

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.

56. Dansar du i bilen? Haha, va?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Den jag personligen satte igång var P3, men andra kanaler kan stå på i huset ibland

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ingen aning, även om det nog inte var så länge sen

59. När var du i kyrkan senast? Jag har faktiskt ingen aning. Det var nog länge sen. Kanske när jag och Sot och Anton gick i kyrkan i Visby på allhelgona. Om vi pratar om gudstjänst. Jag går gärna in i kyrkor annars bara för att känna lukten eller se hur de ser ut. Senast Uppsala domkyrka, den är otroligt fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback